Campdag 5

Sista dagen på campen, skönt för kroppen att den är över, men jävligt tråkigt, för den här campen är fan den bästa jag vart på. Det jobbigaste jag vart med om, men ändå den bästa. Fan sån här köttarcamp borde finnas i Sweden. Har även fått hur många polare som helst, fett tråkigt att lämna dom, speciellt Joey och Alex.

-----------

Idag var det en "SLAPP" dag, sa dom. Det började bra med lätt fys, vi körde baseball, fast med fotboll och man sparkar, men de va asroligt. Hittade även en baseball där. Najs som fan... Sen gick vi på is, och både Vinny och Pat the man sa att det skulle vara lätt. Förutom uppvärmningen, dom sa: Did you eat pizza last night? Now it's the time to get it out.
Sen körde vi en "uppvärmning" i 25 minuter. Från mållinjen, upp till blå, från ena sidan till andra, och tillbaka till mållinjen, bara förflyttningar, upp och ner, hela tiden...

Kan ju säga att the swedish guy from tumba vek ner sig lite och vilade lite extra. Jag kände hur min frukost var uppe och kände luft. Hängde inte alls med men jag gjorde mitt bästa och köttade på in i sista, även om de inte gick fort. När jag körde det kan jag säga att det inte var med orken jag körde, för den tog slut direkt, det var med viljan och hedern som jag åtminstone försökte klara av det;)

Andra fyspasset var slappt med fotboll hela passet och min känsliga målfot var borttrollad, gjorde endast 1 mål på 10 och jag var striker, träffade lyckligt nog kryssribban 2 gånger. Men mina målpass till Alex var fruktade, han gjorde 8-trick tillslut.

Sen till andra ispasset kände jag mig fit for fight. Jag gjorde en riktigt bra träning, släppte inte in många puckar alls och dom jag släppte in var rebounds. Men jag är väldigt nöjd.

-----------

Farsan filmade båda dagens pass och sen drog han hem tidigare för att lämna tillbaka bilen vi hyrt. Så jag fick åka hem med Amelie, enda tjejen, för hon skulle samma väg. Väldigt duktig för att vara tjej, blev mycket imponerad.

Nu ska jag åka iväg och äta snart, kommer lägga in en kort summering av resan imorgon innan jag lämnar här.
____________________________________________________________________________________________________

The Goalies


//Er trötta svensk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0