Gokart

Det är nog vad det blir idag. Carde ringde nyss och undrade om jag och Rasmus var på. Robin sov ju hemma igår så han hade redan tackat ja. Men iallafall, igår så va vi hemma hos mig på kvällen och tog de lugnt och checkade tv. Imorsse så ringde Bengt från hälsostudion och undrade om jag kunde jobba imorgon från 3 till 9.

Har suttit och läst en bok om Patrick Roy, förra gången ja läste den var för hur många år som helst sen, nu har jag läst ut den 4 gånger på 4 dar. Den är ganska bra. Kommer lägga ut lite texter från den.

Kapitel 1

"När Roy var 17 år och skulle börja tvåan i high school bestämde han sig för att hoppa av. Det var ett stort beslut. Alla vet ju hur viktigt det är med utbildning om man vill komma någonvart(...) Så i stället för att börja skolan igen åkte han med Granby Bisons på träningsläger. Granby var ett lag som spelade i Quebeq Major Junior Hockey League (QMJHL).
En av förklaringarna till att Roy är en av världens bästa målvakter är de tre åren han spelade i Granby. Det var ett uruselt hockeylag och i snitt släppte han in 5 mål per match(...) Under sin första säsong i Granby, 1982-83, släppte han i genomsnitt in 6.26 mål per match. Andra året var han nere på siffrorna 4,44"


Simon
                   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0