Henky Da Benky

Snart är det dags för Henrik Lundqvist att kliva in i kassen efter nhl slutspelet. Sverige matchen igår var allt ifrån tråkig. Jag tyckte själva matchen var underhållande. Bra tacklingar, bra räddningar. Synd bara att Sverige förlorade.
Men idag är det revanch mot Danmark. Igår så kollade jag, Roten och den nya Fatty(Hamrin) på matchen, idag är det bara jag och Roten här hittils, vet ej om nån mer kommer. Idag körde vi dessutom säsongens jobbigaste fysträning, vi körde brottarfys. Riktigt tungt. Sen längtar jag efter 2 saker i sommar.
1: Åka till Nåtarö och träffa Salina! Hihi
2: Åka på MV camp med Viktor Alm:D

Här kommer en bild på kanske
dagens frälsare i det svenska målet!
image22


Sen måste jag ju fortsätta att skriva om boken, Alm vill så gärna läsa fortsättningen.

Kapitel 3, Den första stanley cupen.

Nu var det bara två andra lag förutom New York och Montreal som kunde vinna Stanley Cup - St. Louis Blues och Calgary Flames. Men den största uppmärksamheten riktades mot Roy och Canadiens, och nummer 33 i laget trivdes som fisken i vattnet.(...)         Roy har oftat pratat om drömmarna han har natten före match. Drömmar är viktigt för att bygga upp självförtroendet. De kan få en människa att känna att allting är möjligt, precis som när Roy sov med Daniel Bouchards målvaktsklubba i sängen(...)

Så småningom upptäckte Roys supportrar att han pratar med målstolparna. "Jag brukar snacka med stolparna", medger han. "Jag är väl lite vidskeplig av mig. Forwardspelarna pratar med varandra och backarna med, men målvakten är ju alldeles ensam."  Roys "samtal" med stolparna verkar kanske lite underliga, men de har alltid varit till stor hjälp. Så här brukar han göra. Alldeles före varje match åker han i väg från buren, ungefär halvvägs till blå linjen. Där vänder han sig om och tittar på målet. Och det är då han pratar med stolparna(...).

Canadiens vann båda hemmamatcherna mot Rangers med siffrorna 2-1 och 6-2(...) New York-laget sköt 47 skott mot Roy i tredje matchen. Men tråkigt nog för Broadway Blueshirts (som New York Rangers ibland kallas) stoppade Roy 44 av dem och Montreal vann med 4-3. Målvakten i motståndar laget lovprisade honom: "Jag har aldrig sett en sådan målvaktsinsats", sa John Vanbiesbrouck, som själv tillhörde toppskiktet bland målvakterna.(...) finalen i Stanley Cup. Där skulle de möta Calgary Flames(...) under de sista fyra matcherna, som alla slutade med seger för Montreal. Canadiens hade vunnit Stanley Cup.
Roy vann alltså Stanley Cup första året han var med i laget. Han var också den yngste spelaren någonsin som hade tilldelats Conn Smythe Trophy, som varje år delas ut till den bäste spelaren i playoff. Inte illa för en debutant!
(...) Roy hade plötsligt blivit den populäraste personen i hela Montreal.


Ett ganska långt kapitel. Men det bästa i boken
Aja ha det bra.
Simon


Kommentarer
Postat av: viktor

vilken Kung Roy är!!! haha, aah blir riktigt grymt du!!måste ta massa bilder!:P haha

2008-05-08 @ 21:20:52
URL: http://alm65.blogg.se
Postat av: Salina

hahah, smöris ;P

2008-05-08 @ 21:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0