Bubblare

Tja, har precis kommit hem från matchen, skulle kunna skriva om den, men det har jag absolut ingen tanke att göra.
Jag kan säga att Timrå vann med 6-5 mot HV71 efter en dramatisk match.

Istället tänkte jag börja med listan på unga talangfulla målvakter i Sverige från åldern 90-88.
Jag skriver utifrån vad jag tycker, så har ni klagomål får ni gärna klaga, men inte hos mig utan hos Gurra! HAHA

Bubblare:
Tim Sandberg(90) - Djurgårdens j20
Anders Nilsson(90) - Luleå j20
Viktor Alm(90) - HV71 j20
Axel Brage(89) - Linköping j20
Kalle Karlsson(90) - 3.e målvakt i Timrå j20;)

Kommentar:
Alla är bra talangfulla målvakter som mycket gärna skulle kunna ta plats på listan.
Tim Sandberg är en tekniskt duktig målvakt, han är grymt snabb och han kommunicerar med spelarna på ett bra sätt. har en grym fjolårs säsong bakom sig med j18 guld bl.a
Anders Nilsson är en enorm målvakt, 1.93 lång och väger 98 kilo, som har en grym säsong bakom sig, han utnyttjar sin storlek på ett bra sätt.
Viktor Alm är en stor tekniskt snabb målvakt som har en fin fjolårssäsong bakom sig i Tingsryd, där han bland annat tog Smålänningarna till allsvenskan och blev mvp i klubben men har nu flyttat till Jönköping för spel i HV71. Har även ett tv-pucks guld med Göteborg. En riktigt talangfull go målvakt.
Axel Brage är en stor målvakt som täcker mycket i målet och han har bra teknik, kommer från AIK men valde att flytta neråt till Linköping, hade en otroligt fin säsong i fjol där han bland annat spelade bra i div 1, gjorde comeback i landslaget(efter 2 år) och en grym säsong i j20.
Kalle Karlsson är muntlig sagd 3.e målvakt i Timrå, Kalle är Kalle och skulle lika gärna kunnat ta sig in på top 10 utan problem, men han har inte stått på länge och är just därför på den här listan.

Simon

Kommentarer
Postat av: Rutan

Trodde det var 87or med på listan oxå! Jag väntar mig en bra placering!

2008-09-18 @ 22:59:33
Postat av: simon

jag valde att inte ta med 87or pga av att du hade petat ner alla så kallade "självklara" målvakter. Du kommer få en helt egen lista sen Rutan;)

2008-09-19 @ 13:52:06
Postat av: viktor alm

jo men det var ju skoj att man fick bli en bubbla iallfall... men det var ju med voiktigt fina ord som du beskriver mig så jag känner mig lite rörd måste jag ändå säga;);)

2008-09-22 @ 19:51:58
Postat av: Johan

Vem är Kalle Karlsson? Står inte med på laguppställningen. Ps. Vet du vad som hände med Gadden? //TIK-fan :)

2008-10-04 @ 17:54:07
Postat av: Simon

kalle Karlsson är med för det var ett roligt skämt, egentligen är det Kristoffer Karlsson nr 17 back i timrås j20. Oskar Gadd fick lämna timrå inför säsongen och skulle försöka ta plats i Sundsvalls j20 men valde att lägga av med hockeyn.

2008-10-05 @ 22:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0